Autor: Ilinca Stroe

Există multe feluri de a consolida o comunitate, iar unul dintre acestea îl reprezintă competiţiile. O competiţie intracomunitară este o ocazie de a mobiliza membrii comunităţii respective să „dea ce e mai bun” într-un eveniment la care asistă toată lumea. Câştigătorii sunt celebraţi, toţi participanţii sunt apreciaţi pentru contribuţia lor, iar comunitatea însăşi se sudează în jurul acestui minunat prilej de a face, de fapt, ceva frumos şi meritoriu împreună.

Competiţiile şcolare, de la cele sportive la olimpiade, au tocmai acest rol: de a aduce împreună elevii, profesorii şi părinţii într-un spirit de fairplay, implicare şi sărbătoare. Este ceea ce facem, la English Kids Academy, pentru comunitatea EKA, încă din 2016, prin organizarea, an de an, a concursului „The Fresh Voice of EKA”. Fiecare dintre ediţiile de până acum a avut o temă şi un motto proprii, care să îi inspire pe copii să pregătească o scurtă prezentare asupra subiectului. Astfel,

        • în primul an am vorbit despre cutezanţă: „Failure I can live with. Not trying is what I can’t handle”
        • în al doilea, ne-am gândit la eficienţă: „Cum e mai bine: singur sau într-o echipă?”
        • în 2018 am reflectat asupra învăţării continue: „Omul cât trăiește ÎNVAȚĂ!”
        • anul trecut am înţeles cât contează atitudinea: „A positive attitude can really make dreams come true”

Ediţia 2020/2021 a „The Fresh Voice of EKA” aduce însă o noutate: dacă în trecut concursul a fost de public speaking, anul acesta răspundem circumstanţelor actuale mutând „arena” competiţională în mediul virtual: The Fresh Voice of EKA devine EKA Vlogging Competition. Copiii din comunitatea EKA sunt invitaţi să realizeze şi înscrie în concurs un vlog: o înregistrare video cu durata de 1-3 minute având drept temă reputaţia online şi ca sursă de inspiraţie mottoul unuia dintre părinţii fondatori ai Statelor Unite ale Americii, Benjamin Franklin – „E nevoie de multe fapte bune pentru a-ţi construi o bună reputaţie şi doar de o greşeală pentru a o pierde.”

De ce reputaţia online? La cea mai recentă conferinţă co-organizată de EKA pe subiectul tehnologiei, “Copiii în era digitală – cum îi ajutăm să aibă o relaţie sănătoasă cu tehnologia”, specialista în social media Diana Graber a demonstrat cât de importantă este pentru copii şi tineri reputaţia online. Ceea ce postăm online la vârsta de 13 ani poate avea efect asupra studiilor sau carierei noastre zece ani mai târziu, când o comisie de admitere sau un angajator ne verifică profilul online şi, pe baza lui, îşi face o impresie bună sau proastă despre noi. Ceea ce postăm online, copii fiind, poate determina, pe termen lung, admiterea sau respingerea la facultate, acordarea sau neacordarea unei burse, etc. Aşadar, a conştientiza de timpuriu importanţa construirii unei bune reputaţii online e esenţial pentru orice copil, încă de la începutul vieţii sale digitale.

De ce vlogging? Prea des, copiii şi tinerii utilizează tehnologia pentru a evita plictiseala, consumând conţinut digital (clipuri, jocuri, meme-uri, etc.) nu totdeauna de calitate, nu totdeauna cu un aport intelectual sau educaţional valoros. Acesta este un fel pasiv, neproductiv de a folosi tehnologia, în care copiii lăsă online-ul să se „reverse” asupra lor, cu bunele sau relele lui, fără prea mult discernământ. Dacă, însă, în loc de a fi simpli consumatori, copiii devin creatori de conţinut digital, realizând de exemplu un playlist, un album foto digital, un vlog, etc., nu doar că tehnologia devine o unealtă productivă în mâinile lor, dar abilităţile lor digitale sunt puse în practică şi perfecţionate – iar pe viitor ele le vor fi extrem de valoroase. Aşa încât a crea astăzi un vlog echivalează cu a-l pregăti pe adultul bine echipat cu competenţe profesionale de mâine.

Ce avantaje au participanţii? Copiii care se înscriu la acest concurs beneficiază de diverse avantaje, de la cele psihologice la cele de natură educaţională şi materială:

        • premiile acordate (I, II şi III) constau în diplome care atestă meritul copiilor participanţi, dar şi într-o sumă de bani cu care câştigătorul îşi poate îndeplini o dorinţă, precum şi cărţi care trezesc interesul pentru citit şi stimulează intelectul
        • efortul concurenţilor de a realiza un produs digital al lor, vlogul, obţinut prin muncă proprie şi prin care îşi pun în practică o viziune, îşi exprimă creativitatea şi formulează un mesaj, este aducător de satisfacţie şi consolidează autorespectul şi încrederea în sine
        • etapele pregătitoare incluse în concurs presupun participarea la trei webinarii gratuite (despre crearea de conţinut online, despre tehnici de filmare şi editare video şi despre vlogging de succes), în cadrul cărora traineri EKA vor oferi copiilor îndrumare şi recomandări privind realizarea unui vlog reuşit

Acestea fiind zise, deschidem porţile competiţiei: orice cursant EKA cu vârsta între 12 şi 18 ani e binevenit să se înscrie în concurs începând cu data de 27 noiembrie 2020. Vă aşteptăm cu drag!

English Kids Academy (EKA) oferă cursuri de limba engleză față în față, hybrid şi online pentru copii de 4 – 18 ani, pe întreaga durată a anului şcolar. Cursurile EKA sunt singurele din România prin care se implementează programul RULER de dezvoltare a inteligenţei emoţionale, iniţiat de Yale University. Pentru înscrieri şi informaţii, contactaţi englezapentrucopii@ih.ro.

About Author

Related posts