Autor: Ilinca Stroe

Excursii sau tabere în străinătate cu şcoala, participări la olimpiade sau concursuri şcolare în afara graniţelor ţării, programe de studiu sau burse internaţionale, vacanţe cu familia peste hotare. Astfel de împrejurări fericite, fie că eşti părinte ce-şi însoţeşte copilul adolescent, fie că eşti adolescentul însuşi, s-au înmulţit, din fericire, în viaţa noastră de cetăţeni români membri ai Uniunii Europene.

 

Dar suntem cu adevărat pregătiţi pentru multele şanse de a călători pe care ni le oferă viaţa, astăzi? Şi ce înseamnă „a fi pregătit” – care ar fi măsura succesului, pentru un vizitator într-o ţară străină?

 

Există, înainte de toate, o serie de necesităţi apărute pe durata unei călătorii cărora ar trebui să le facem faţă cu bine: să putem clarifica,  la aeroport, orice chestiune legată de bagaje sau de îmbarcare; să putem explica la restaurant ce dorim să comandăm, inclusiv în situaţii de regim alimentar special; să putem rezolva, la hotel, eventuale nemulţumiri privitoare la serviciile oferite; să putem obţine informaţii utile despre transport sau despre accesul la obiective turistice; să putem descrie exact vânzătoarei ce dorim, la shopping.

 

La nivelul următor, de turist devenit „de-al locului”, am putea adăuga: să interacţionăm de la egal la egal cu localnicii pentru a le cere o recomandare de bistrou de cartier autentic, la care merg chiar localnicii, sau, de ce nu?, pentru a lega amiciţii sau flirturi. În fine, sentimentul satisfăcător că ai „cucerit” locul respectiv apare atunci când, pe stradă fiind, alţi turişti te iau drept om de-al locului şi îţi cer ţie indicaţii despre cum să ajungă undeva – iar tu ştii şi poţi să îi ajuţi.

 

Toate aceste situaţii au un numitor comun: limba englezălingua franca a afacerilor globale, cum se zice, dar şi a călătoriilor sau vacanţelor peste hotare. De multe ori, pentru a ne descurca cu succes în împrejurările schiţate mai sus, tot ce trebuie să ştim sunt nişte „formule” standard, anumite structuri gramaticale şi un set de cuvinte specific. Totuşi, pentru a putea comunica liber, dezinhibat şi eficient cu oamenii locului ar trebui să ne putem folosi engleza cu dezinvoltură şi fluenţă.

 

Or, cursurile intensive de engleză pentru liceeni, organizate vara aceasta de English Teens Academy (ETA), oferă ambele lucruri: atât structurile specifice de care avem nevoie în situaţii de călătorie tipice, cât şi ocazia de a ne îmbunătăţi fluenţa şi vorbirea liberă în limba engleză. Primul dintre aceste cursuri, intitulat sugestiv „I haven’t been everywhere but it’s on my list”, desfăşurat între 24 iunie şi 5 iulie, se concentrează exact asupra limbajului necesar în împrejurări de călătorie frecvente (la aeroport, la restaurant, la cumpărături, etc.). În plus, cursul cuprinde şi valoroase recomandări culturale despre locurile de vizitat, iar adolescenţii care participă la curs vor pleca în călătorie deja echipaţi cu un bagaj de cunoştinţe istorico-culturale care îi transformă, încă dinainte de plecare, în oameni „de-ai locului” aceluia.

 

Aşa încât pentru a ajunge un turist de succes cursurile de vară ETA sunt o escala extraordinar de bună!

 

English Teens Academy organizează pe toată durata verii cursuri intensive de engleză de 2 săptămâni. Te așteptăm la modulul intensiv I haven`t been everywhere, but it`s on my list.

About Author

Related posts