Taberele pentru copii, laboratoare de formare a spiritului de echipă (1)

 

Ca părinţi, ne dorim adesea ca propriul copil să fie cel mai bun şi cel mai performant din clasă: cu un pas înaintea celorlalţi, fruntaşul, campionul. Pe cât de legitimă pare o asemenea dorinţă, pe atât de riscantă poate fi ea. Iar asta pentru că, la maturitate şi în contextul angajării la un loc de muncă, devine extrem de important ca acel copil care a fost totdeauna „numărul 1” să poată împărţi responsabilitatea, provocările şi performanţa cu alţii, într-un colectiv ce trebuie să fie, el în ansamblu, „numărul 1”. Cu alte cuvinte, copilul-campion are de învăţat nu doar cum să fie un individ valoros, ci şi cum să fie un membru de echipă valoroasă.

 

De aceea, este important să dezvoltăm spiritul de echipă al copilului nostru de la o vârstă cât mai timpurie; cu cât îşi însuşeşte mai repede abilităţile de lucru în echipă, cu atât îi va fi mai uşor să exceleze ca membru adult al unei echipe de lucru performante. Dar cum putem dezvolta spiritul de echipă la un copil? Pe lângă activităţile casnice pe care, ca părinţi, le putem desfăşura în echipă cu ei (prepararea unei mese, realizarea unei decoraţiuni, etc.), la şcoală copiii nu au prea multe ocazii de a-şi forma spiritul de echipă, proiectele de grup la care sunt puşi să lucreze fiind mai degrabă ocazionale şi necoordonate de un supraveghetor specializat în formarea abilităţilor de lucru în echipă la copii.

 

Aşa încât o tabără pentru copii este o ocazie excelentă de a ne asigura că, timp de câteva zile, intensiv, copilul trăieşte într-un mediu (colectivul de tabără) şi desfăşoară nişte activităţi (jocuri, concursuri, drumeţii, etc.) care, sub îndrumarea calificată a instructorilor, îi modelează, exersează şi îmbunătăţesc zilnic, progresiv, abilităţile specifice lucrului în echipă, mai exact:

 

Ÿ capacitatea de a conlucra eficient cu alţi copii pentru atingerea unui rezultat anume (câştigarea unui concurs pe echipe, realizarea unui poster sau a unei machete, montarea unei mici piese de teatru, etc.);

Ÿ capacitatea de a asculta atent ce i se spune, fie că e vorba de instrucţiuni în vederea realizării obiectivului, fie că e vorba de ideile sau contribuţiile colegilor de echipă;

Ÿ capacitatea de a înţelege, respecta şi evalua diversele puncte de vedere exprimate în cadrul echipei;

Ÿ capacitatea de a-şi comunica şi explicita propriul punct de vedere, propria viziune asupra realizării obiectivului;

Ÿ capacitatea de a aplica abilităţile de comunicare şi cooperare deprinse în cadrul taberei şi în afara acesteia, ulterior, acasă şi la şcoală.

 

Astfel, ceea ce copilul învaţă de timpuriu într-o tabără, din punctul de vedere al integrării eficiente într-o echipă, îi este de folos pentru tot restul vieţii. Iar noi, părinţii, avem ocazia ca, înscriindu-ne copiii în tabără, să le oferim atât nişte zile de distracţie cu prieteni noi, cât şi, concomitent, un set de abilităţi care îi echipează deja pentru a deveni adulţi bine dezvoltaţi, performanţi şi apreciaţi.

 

Taberele de vară pentru copii organizate de English Kids Academy vor avea loc la Poiana Mărului (Zărneşti) şi, respectiv, în Marea Britanie. Cereţi informaţii de la: englezapentrucopii@ih.ro 

 

Surse:

https://groupdynamix.com/teamwork-kids-succeed-in-life/

http://www.ventureteambuilding.co.uk/team-building-activities-for-kids/

 

 

About Author

Related posts