Evaluarea inteligențelor multiple (3.5 – 17 ani)

Evaluarea Inteligenţelor Multiple (3,5 – 17 ani)

img

Dragi părinţi,

 

Evaluarea Potențialului de Învățare sau Evaluarea Inteligențelor Multiple reprezintă un concept revoluționar unic în România. La baza lui se află cercetările recente ale doctorului Louis Norbeck (psihoterapeut, specialist în psihologie educațională, metodologie pedagogică și dinamica grupului), referitoare la prestigioasa Teorie a Ințeligențelor Multiple dezvoltată de Howard Gardner, doctor în științele cogniției (Harvard).

În esență, această teorie spune că nu trebuie să ne întrebăm DACĂ un copil este inteligent, ci ÎN CE FEL este inteligent. Cercetările și practica demonstrează că există cel puțin opt moduri de învăţare şi de rezolvare a problemelor, deci tot atâtea inteligențe:

Inteligenţa logico-matematică

Când vine vorba de inteligența logico-matematică, nu e musai să ne gândim la matematică, ci mai degrabă la logică. Atunci când copiii caută explicații, fac conexiuni și încearcă să se gândească mai tot timpul, înseamnă că acest tip de inteligență este dezvoltat.

Vine o vreme când cei mici analizează materialele din care sunt făcute obiectele din casă și pun întrebări din curiozitate sau își doresc să meargă la muzee. Pentru a-i ajuta să-și dezvolte inteligența e bine să fim alături de ei, să încercăm să le explicăm cât mai clar putem, să avem răbdare și să îi incurajăm prin diferite activități: să le spunem povești care să includă adunarea, scăderea, înmulțirea sau împărțirea și să le adresam mereu întrebări care îi fac să gândească logic și să găsească explicații.

Inteligența verbal-lingvistică

este în toți, de la cei mici până la cei mari, însă diferă ponderea. Copilul la care aceasta este predonderentă, se joacă cu cuvintele, spune povești mereu și se învârte în jurul vorbelor.

Pentru a fi stimulat în procesul de învatare e nevoie ca noi, părinții să-i cumpăram cărți, obiecte de scris și implicit unelte utile pentru rostit si scris. Inteligența se cultivă și se educă de-a lungul timpului.

Inteligența interpersonală

se manifestă prin schimbul de idei cu alte persoane, colegi, fie persoane de alte vârste. Copiilor care sunt înzestrați acest tip de inteligență le place sa inițieze jocuri care implică alți copii, să organizeze, având multiple abilități de lider.

Pentru a stimula copilul în această direcție trebuie să avem grijă să-l introducem într-un mediu cu copii, să invităm copii acasă în vizită, să-l înscriem la cursuri de teatru, de sport și astfel va avea ocazia să se dezvolte.

Pentru a reuși să stimulăm și alte inteligențe ale copilului care nativ are inteligența interpersonală mai dezvoltată, putem să-l invităm să vorbească cu un alt copil subiecte școlare, să facă temele împreună la materii care nu îi plac foarte mult, pentru a învăța cu drag și ușurință.

Inteligența vizual-spațială

Când vine vorba de inteligența vizual-spațială, ne ducem cu gândul la orientarea în spațiu. Un copil care are dezvoltată această inteligență gândește în imagini, în poze, vede în mintea sa fotografii și cuvinte. Lui îi place să compună, să creeze, să se joace cu puzzle-uri. Părinții este bine să-l ajute să descopere arta, să meargă împreună la muzee și pe de altă parte să se uite împreună la filme, văzându-le ca pe o sursă de informare.

Atunci când vor fi mari, copiii înzestrați cu inteligența vizual-spațială, pot aborba o gamă largă de meserii: desenator, pictor, designer, arhitect, decorator, fotograf, cameraman.

Inteligența intrapersonală

Copilul care gândește în raport cu el însuși și cu propriul său univers are darul inteligenței intrapersonale. Aceasta se dezvoltă de la o vârstă mai mare, pe la 8-10 ani, însă mugurii ei încep să se vadă de la 5 ani.

Tendințele copilului de a-și controla emoțiile și sentimentele, de a-și construi visele trebuie să fie susținute de către părinți. Un copil înzestrat cu inteligența intrapersonală își va pune mereu probleme asupra vieții, va căuta mereu răspunsul la diverse întrebări și se va raporta întotdeauna la sufletul său atunci când face ceva.

Inteligența corporal-kinestezică

O remarcăm atunci când copilului îi place mult să se miște. Problema este că poate fi etichetat greșit, adesea, mai ales când ajunge la școală sau la grădiniță, unde se poate crede că dă dovada de neatenție sau că are manifestări de ADHD.

Putem să-l stimulăm pe cel mic să dezvolte inteligența kinestezică ducându-l la teatru, unde actorul își pune în valoare fiecare mișcare. Pentru a-l sprijini să-și dezvolte și alte inteligențe este indicat să facem mișcare înainte de a învăța la română sau a face exerciții la matematică. Spre exemplu facem sărituri ca să aplicăm operațiile matematice.

Cei înzestrați cu inteligența kinestezică pot aborda mai multe meserii în care se folosesc mâinile și dexteritatea: chirurg, sportiv, actor, sculptor.

Inteligența muzical-ritmică

În cazul inteligenței muzicale ritmice copilul gândește prin ritm, prin melodicitate și îi place să genereze ritmuri, să bată din mâini sau din picioare, să fredoneze, să fluiere, să meargă la concerte.

Un astfel de copil prinde foarte repede la școală informațiile, mai ales poeziile, lucrurile creative, spuse frumos. Nu este neapărat necesar ca un copil înzestrat cu inteligența muzicală ritmică să cânte la un instrument. Experiența de învățare poate fi ajutată de un mediu melodios și astfel stimulăm și dezvoltarea celorlalte tipuri de inteligență. Matematica va deveni mult mai frumoasă, dacă rezolvăm probleme și exerciții ascultând muzică.

Inteligența naturalistă

Copiii care sunt conectați cu natura, vorbesc cu florile și au tendința să colecționeze frunze, pietre, fotografii au inteligența naturalistă dezvoltată.

Acest tip de inteligență se regăsește în fiecare dintre noi, dar depinde de noi cât de mult o fructificăm. Copiii înzestrați cu inteligența naturalistă merg cu plăcere în parc, admiră natura, sunt interesați de plante, documentare despre plante și animale.

Inteligența spirituală

Toată lumea are senzația că inteligența spirituală are legătură cu divinitatea, însă ea include și o gamă largă de simțiri, de miracole și conexiuni care se leagă între oameni. La copii se observă mai greu față de adolescenți și adulți.

Inteligența spirituală este abilitatea de a se uita la sine însuși, la cei din jur, de a analiza valorile de viață și de a trăi cu smerenie și pioșenie.

Află mai multe și despre:

Introducere în Inteligenţele Multiple – modelul lui Gardner

Copiii dețin câte un sâmbure din toate aceste inteligențe. De la o vârstă fragedă, unele dintre ele pot deveni preponderente, fiind folosite cu predilecție de către copil. Noi credem că este foarte important să încorporăm stilul unic de învăţare al fiecărui copil în metoda de predare folosită cu el, astfel încât copilul să se simtă atras în procesul de învățare și să învețe eficient.

Punctual, cum ajută această evaluare?

  • Veți înţelege ce tip de inteligență foloseşte cu preponderență copilul dvs.
  • Veți descoperi tipurile de inteligență dominante ale copilului
  • Veți înţelege mai bine atitudinea copilului față de învățare
  • Veți identifica stilul preferat de învățare al copilului
  • Veți descoperi cum vă puteți ajuta copilul să învețe cât mai plăcut și eficient
  • Veți ști în ce direcție profesională să-l îndrumați pe copil în viitor
M
Va fi susținută

Mihai Gânj, președintele English Kids Academy

Evaluarea va dura o oră și ea va fi susținută de Mihai Gânj, președintele English Kids Academy, International House Bucharest și FasTracKids România, care a urmat un training special cu însuși creatorul acestui instrument de evaluare. În prima jumătate de oră, veți fi prezenţi dvs., copilul și evaluatorul, iar în a doua jumătate de oră veți fi doar dvs. și evaluatorul, care vă va interpreta rezultatele evaluării și vă va face recomandări utile despre cum  îl puteți sprijini pe copil în procesul de învățare pe viitor.

M
Rezultatul evaluării va indica stilul de învățare preferat de copil

Metodă de evaluare distractivă

Vorbim despre o metodă de evaluare distractivă, bazată pe imagini pe care copilul trebuie să le identifice și dintre care trebuie să aleagă. Rezultatul evaluării va indica stilul de învățare preferat de copil și va recomanda tipurile de activități care pot stimula toate cele opt tipuri de inteligență ale sale.

Mizăm mult pe implicarea ambilor părinți în educația copiilor și de aceea invitația la această evaluare și consiliere se adresează atât mamei, cât și tatălui

Detalii și înscrierireceptie@ih.ro; 0733 108 074.

Vă așteptăm cu drag!

Mult succes în creșterea și dezvoltarea armonioasă a copilului!

Solicită informații