Mai mult decât engleză la EKA: aportul educaţional al workshopurilor pregătitoare pentru EKA Vlogging Competition 2021 (interviu cu trainerii)

Autor: Ilinca Stroe

English Kids Academy a lansat cea de a V-a ediţie a concursului anual de public speaking The Fresh Voice of EKA. Anul acesta, evenimentul devine EKA Vlogging Competition, iar concurenţii beneficiază de training în cadrul a trei ateliere pregătitoare, înainte de realizarea vlogurilor pe care le înscriu în concurs. Aflaţi din interviul de mai jos ce şi cum au învăţat copiii EKA la aceste workshopuri.

  1. Când au avut loc primele două ateliere?

Primul atelier a fost pe 18 decembrie 2020, iar cel de-al doilea pe 29 ianuarie 2021. (Vă dați seama, în doi ani diferiți!)

  1. Care au fost tema şi principalul obiectiv al fiecărui workshop?

Primul atelier a fost axat pe scrierea de conținut al unui vlog (care este structura scenariului, care sunt niște modalități bune de a transmite mesajul într-un mod antrenant, și așa mai departe), iar cel de-al doilea a acoperit principiile de bază din sfera tehnică (reguli de editare video, sugestii de amenajare a spațiului de filmare) și, în plus, am menționat câteva criterii de jurizare pe latura aceasta. Ne-am dorit ca la final copiii să aibă un checklist cu pașii de scriere a unui scenariu și unul cu principii de bază de filmare și editare video.

  1. Câţi participanţi au fost în total la primele două ateliere?

La primul au fost prezenți cam 40, dintre care la al doilea atelier au revenit 20, iar lor li s-au adăugat alţi aproape 20 noi – deci în total tot vreo 40.

  1. Cum aţi simţit că au recepţionat participanţii cunoştinţele transmise, per ansamblu?

În general, copiii au primit informaţiile mult mai deschis decât ne aşteptam. De-a lungul prezentării au fost activi şi ambele workshopuri au avut interacţiune foarte mare.

Interesat este că participanții erau de diverse vârste și veneau din tot felul de contexte – unii, în mod evident, versați în a face filmulețe, iar alții dornici să învețe. Din ce am putut să ne dăm seama, experiențele au fost diferite; au fost în special câțiva extrem de receptivi, care au participat activ la discuții și au răspuns provocărilor (să trimită filmulețe pentru feedback, să se gândească înainte de atelier la o listă de calități ale unui vlog bun).

La finalul celui de-al doilea atelier am primit câteva răspunsuri încurajatoare cu privire la lucruri care au fost noi pentru ei.

  1. Ce subiect/aspect le-a stârnit cel mai mult interesul, curiozitatea sau entuziasmul?

Primul workshop a acoperit lucruri generale despre vlogging, iar cum unii participanţi aveau deja experienţă sau pur şi simplu ştiau lucrurile de bază au fost implicaţi şi aproape ne completau propoziţiile. 🙂 Oricum, workshopurile au foat create în etape: a trebuit să începem de la zero, ca să putem trece la următorul nivel. La al doilea atelier, pentru mulţi aproape tot conţinutul a fost nou şi interesant. La final, mulţi ne-au spus că le-au stârnit interesul lucruri precum regula de 10 secunde (trebuie să faci ceva care să recapteze atenţia privitorului odată la 10 secunde) sau lucruri simple precum importanţa luminii naturale, a calităţii sunetului sau a atitudinii pozitive.

Acolo unde vorbeam despre YouTuberi faimoși, experiențe de vlogging sau categorii de vlogging ieşea la suprafaţă pasiunea multora dintre participanţi. Unii din ei au propriul lor canal de YouTube, alții îi urmăresc cu entuziasm pe cei cu experiență, dar a fost încurajant să vedem că majoritatea veneau deja cu un băgăjel de cunoștințe și entuziasm.

Probabil când am intrat în reguli și detalii am reușit să le tăiem puțin din elan (așa e cu artele, le admiri până le înveți), dar atunci au ieșit la lumină și cei care erau pasionați de tehnicile de editare video sau de filmare în general – puțini, dar pasionați.

Probabil ne-am bucurat cel mai tare când s-au entuziasmat și s-au distrat să vadă exemplele noastre de filmulețe (un băiețel, în loc să fie atent, l-a căutat pe unul dintre noi, trainerii, pe YouTube, să îi dea subscribe în timpul atelierului).

  1. De ce este, în opinia voastră, vloggingul important pentru adolescenţi?

Vloggingul este un skill bun de avut mai ales pentru adolescenţi, din mai multe motive. Întâi, e un alt nivel al public speakingului. În vlogging trebuie să ai o energie dublă, este ca o conversaţie între cel din faţa camerei şi cel din faţa ecranului, dar numai unul vorbeşte pentru amândoi. Un vlogger trebuie să ştie să menţină atenţia privitorului, un skill crucial în secolul XXI, când atenţia a devenit efectiv o marfă ce se vinde în cantităţi industriale. Pe lângă skillurile de bază în public speaking, cum ar fi să ştii să foloseşti limbajul non-verbal, să ştii să îţi exprimi ideea în mod coerent şi multe altele, vloggingul duce aceste abilităţi la nivelul următor, în domeniul digital, care cam reprezintă viitorul.

Fiecare generație are vocea ei – o voce pe care o aude și prin care se face auzită. Vloggingul este o formă de artă pe care o respectăm enorm, deoarece combină sfera scrisului cu sfera tehnologiei și a artelor vizuale, necesită o atenție la detaliu teribilă, perseverență până la frustrare, un ochi artistic și multă creativitate (până la urmă, creativitatea asta înseamnă să combini toate tipurile de inteligență –  vizuală, interpersonală, etc.). Faptul că vloggingul este atât de accesibil, devenind un soi de literatură de consum pentru adolescenți, e o invitație deschisă ca ei să își exerseze creativitatea. În plus, sunt nenumărate resurse cu mesaje constructive printre vloguri – cu puțină selectivitate și moderație, poate fi o formă de a petrece timpul foarte benefică pentru dezvoltarea personală.

  1. Ce sentimente aveţi acum, ca traineri, după încheierea atelierelor?

Eu mă simt împlinit şi cu inima împăcată pentru că am încercat să extrag toate informaţiile pe acest domeniu, atât din capul meu, cât şi de pe internet, şi să le modelez într-un mod digerabil şi uşor de înţeles de către cei mici. Pe durata workshopurilor mereu mă uitam la feţele copiilor şi păreau interesaţi şi atraşi de acest subiect, deci tot ce pot să sper e că i-am ajutat suficient cât să implementeze ce i-am învăţat.

Eu mă întreb mereu dacă participanţii au înțeles, oare, ce oportunitate deosebită au prin EKA Vlogging Competition. Îmi doresc să le torn măcar puțin din entuziasmul meu – dar tot ce pot să fac e să sper că mesajul a ajuns la ei și să aștept cu nerăbdare următoarea competiție sau provocare de genul acesta.

 

  1. Ce credeţi că vor putea face pe viitor participanţii la ateliere cu cunoştinţele transmise de voi?

În unii s-ar putea ca aceste ateliere să trezească o flacără de pasiune pentru vlogging, pe alţii deja cu experienţă s-ar putea să îi ducă la următorul nivel de performanţă. Dar cel mai probabil e că în mulţi se va crea o lentilă prin care vor vedea altfel vlogurile. E un început de conştientizare: ajungi să vezi în profunzime ce se află în spatele camerei digitale.

Poate nu tot ce le-am spus noi o să le şi rămână în minte, dar îmi doresc mai mult decât orice ca ei să țină minte cum s-au simțit făcând vlogging, eșuând, încercând din nou, experimentând cu unelte noi, distrându-se și descoperindu-și noi laturi și talente. Îmi doresc ca acest atelier să le fi pus bazele de curaj și curiozitate și să le fi șters orice urmă de neîncredere în propriile abilități sau cunoștințe.

 

P.S.: Următorul şi ultimul workshop pregătitor are loc pe 19 februarie, orele 18:00, iar termenul-limită pentru înscrierea la EKA Vlogging Competition este 28 februarie 2021. Succes!

 

English Kids Academy (EKA), singura organizaţie educaţională care aplică programul RULER (Yale University) de dezvoltare a inteligenţei emoţionale, organizează cursuri de limba engleză față în față, hybrid şi online pentru copii de 4-18 ani, pe întreaga durată a anului şcolar. EKA însă oferă #maimultdecâtengleză: cursuri şi tabere de vară, conferinţe şi ateliere de lucru pentru copii şi părinţi, club de lectură, evenimente. Pentru informaţii şi înscrieri, contactaţi englezapentrucopii@ih.ro.

About Author

Related posts