Autor: Ilinca Stroe

 

Care este legătura dintre „staycation” şi Universitatea Cambridge? Primul termen, recent inventat, are legătură cu faptul că, din cauza situaţiei create de pandemia actuală, multe familii vor trebui să îşi petreacă vacanţa de vară („vacation”) stând acasă („stay”): vor avea, aşadar, o „staycation” anul acesta. Al doilea termen se referă nu atât la prestigioasa instituţie britanică, cât la departamentul ei care gestionează predarea englezei la nivel global, inclusiv gama de examene Cambridge pentru toate nivelurile. Acest departament, Cambridge Assessment English, a lansat un website dedicat părinţilor care ţin ca ai lor copii să continue să înveţe engleza chiar şi pe durata pandemiei. Site-ul, bogat în resurse şi recomandări, este alcătuit de experţi, se accesează gratuit şi oferă conţinut de calitatea excelentă cu care ne-a obişnuit celebra universitate.

Una dintre resursele oferite de Cambridge prezintă activităţi de învăţare ingenioase şi distractive pe care părinţii le pot desfăşura, în limba engleză, împreună cu copiii, acasă, pe durata „staycationului” de vara aceasta. Vă prezentăm în continuare 10 dintre aceste activităţi.

  1. „From #home with love”

Scrieţi împreună cu copilul o carte poştală sau o felicitare pentru un membru al familiei sau pentru un prieten. Puteţi să şi confecţionaţi felicitarea voi înşivă, din poze, carton, culori, paiete – liber la imaginaţie!… Textul trebuie pregătit cu grijă, recomandabil în propoziţii scurte şi clare, corect ortografiate. E un prilej de a ne pune la lucru creativitatea, gândindu-ne, totodată, la cineva drag pentru care facem un gest frumos.

  1. Zona de lectură

Amenajaţi-vă, undeva în casă ori, dacă e cazul, în curte sau grădină, un „colţ de citit”. Puteţi folosi foi de cort, perne, pleduri, cuverturi, scaune de camping şi lămpi sau lanterne. Creaţi confort, intimitate sau mister, după gust. Când zona de lectură e gata aranjată, o puteţi „condimenta” cu o ceaşcă de ice tea şi neapărat cu nişte poveşti bune şi frumoase în engleză.

  1. „1, 2, 3, probă de microfon”

Alegeţi o poezioară, un cântecel sau un pasaj scurt dintr-o poveste şi înregistraţi-vă „interpretându-l”. Vă puteţi modula vocea astfel încât să evocaţi un personaj anume şi puteţi lucra la calitatea înregistrării, realizând mai multe versiuni, de la bun la mai bun (atenţie în special la pronunţie.) Când înregistrarea e perfectă, puteţi face un mic „spectacol radiofonic” invitându-i pe ceilalţi membri ai familiei să o asculte.

  1. „Casa de vis”

Echipaţi cu coli de bloc de desen şi carioci sau pensule plus culori, desenaţi casa voastră de vis. Fiţi generoşi cu detaliile, incluzând şi obiectele din casă (mobilă, aparatură electrocasnică, obiecte decorative, etc.). Pentru a le numi în engleză, vă puteţi juca de-a ghicitul fără a vă uita la desen (de exemplu, „Is there a lamp in your living room? Is it yellow?”).

  1. Afişul cuvintelor preferate

Mobilizaţi-vă tot vocabularul cunoscut pentru a face o listă scurtă a cuvintelor preferate. Decupaţi litere din reviste sau ziare pentru a alcătui acele cuvinte şi lipiţi-le pe o coală mare de bloc de desen. Alcătuiţi astfel un poster (la care, desigur, puteţi adăuga nişte pete de culoare şi chiar abţibilduri). Cuvintele pot fi dispuse pe poster atât vertical, cât şi orizontal, ca în careurile de cuvinte încrucişate.

  1. „Cald, rece”

Folosiţi doar o încăpere din casă ori tot apartamentul pentru a vă juca „de-a găsitelea”. Puteţi folosi un obiect anume pe care îl ascundeţi undeva, dirijându-l apoi pe cel care îl caută doar prin cuvintele „warm/hot” (semnalând „eşti aproape”) sau „cold/freezing” (semnalând „eşti departe”), sau puteţi da indicaţii pentru găsirea unui obiect cu anumite caracteristici (de exemplu, „find something blue and round”).

  1. „Papagalul”

Acesta e un mic joc de imitare reuşită, cu adaos. Persoana 1 spune un cuvânt sau scoate un sunet (muzical sau nu). Persoana 2 repetă cuvântul sau sunetul respectiv şi adaugă unul nou. Persoana de după (din nou 1 sau numărul 3, depinzând de câţi jucători sunt), repetă cele două cuvinte/sunete produse anterior şi adaugă unul de la sine. Se pot forma propoziţii întregi sau linii melodice pe care le pot recita sau cânta toţi la sfârşit.

  1. „Comoara mea”

Gândiţi-vă la câteva obiecte care sunt importante pentru voi – fie pentru că vă sunt utile, fie că au valoare sentimentală. Desenaţi-le pe fiecare în parte în centrul unei coli de hârtie. Pe margine notaţi cuvinte sau scurte propoziţii legate de obiectul respectiv: de exemplu, un adjectiv definitoriu („fluffy”, „precious”), anul când l-aţi primit sau cumpărat, cum vă face să vă simţiţi („happy”, „confident”), ce înseamnă pentru voi („proof of love”).

  1. „Instantanee”

Listaţi câteva adjective care descriu stări, dispoziţii (de pildă, „happy”, „worried”, „hungry”). Desenaţi câte un chip pentru fiecare adjectiv. Faceţi schimb de desene şi încercaţi să ghiciţi ce exprimă faţa respectivă („Is she/he happy?”), notând adjectivul corespunzător lângă desen, pe măsură ce ghiciţi. La final, intervievaţi membrii familiei, aflaţi în ce dispoziţie sunt şi desenaţi un chip ce exprimă acea stare şi pentru ei.

  1. „Meniul perfect”

Folosiţi câteva coli de carton sau hârtie şi carioci pentru a alcătui meniul de vis pe o săptămână. Includeţi tot: aperitive, supe, felul întâi, garnituri, deserturi, băuturi. Nu repetaţi acelaşi fel de mâncare sau aceeaşi băutură în două zile diferite, ci optaţi pentru o cât mai mare varietate (eventual, incluzând feluri de mâncare din bucătăriile altor naţii, de exemplu mâncare mexicană, mâncare japoneză, etc.) Apoi, de ce nu?, puneţi meniul în aplicare pentru săptămâna respectivă. Distracţie la bucătăriseală şi… poftă bună! J

English Kids Academy (EKA) oferă cursuri de limba engleză faţă în faţă în mediul virtual pentru copii de 2-18 ani, în format extensiv (pe durata anului şcolar) şi intensiv (pe durata verii). Cursurile EKA au la bază metoda comunicativă, care dezvoltă atât fluenţa, cât şi corectitudinea gramaticală, şi o abordare interdisciplinară ce stimulează inteligenţele multiple ale copiilor. Pentru înscrieri şi informaţii, contactaţi englezapentrucopii@ih.ro.

Sursă

<www.cambridgeenglish.org/learning-english/parents-and-children/>

 

About Author

Related posts