Autor: Ilinca Stroe

„Inteligenţa emoţională este abilitatea de a raţiona cu şi despre emoţii pentru a ne atinge obiectivele personale şi sociale.” (Peter Salovey, profesor la Yale University, şi John Jack Mayer, profesor la University of New Hampshire)

După luni de pregătire atentă, English Kids Academy (EKA) este gata să aplice, începând din această toamnă şi pentru anul şcolar 2020 – 2021, o abordare educaţională în premieră în România: programul RULER, perfectat de Yale Center for Emotional Intelligence din cadrul Facultăţii de Medicină al prestigioasei Yale University din Statele Unite ale Americii.

RULER este acronimul englezesc pentru cele cinci abilităţi esenţiale ale inteligenţei emoţionale: recunoaşterea (recognising), înţelegerea (understanding), identificarea (labelling), exprimarea (expressing) şi reglarea (regulating) emoţiilor. Bazat pe cercetări teoretice şi testare practică, programul urmăreşte implementarea sistemică a învăţării sociale şi emoţionale în toate aspectele vieţii şcolare de zi cu zi.

„Dar de când şi de ce au devenit emoţiile aşa de importante?” s-ar putea întreba un sceptic ori un adept al „superiorităţii raţiunii”. După secole întregi în care omenirea şi-a calificat emoţiile drept slăbiciuni ce trebuiau reprimate, cercetările ultimelor decenii din domeniul neuroştiinţelor dovedesc că omul este emoţie. În primul rând. Şi că, inconştient sau conştient, emoţiile determină următorii factori constitutivi în existenţa noastră: memoria, atenţia, comportamentul, capacitatea de a lua decizii, sănătatea fizică şi psihică.

De aceea, emoţiile sunt nişte „generatoare de acţiune” extrem de valoroase. Iar învăţând să ni le folosim înţelept obţinem efecte benefice cum ar fi: o mai profundă cunoaştere a propriei persoane şi a celorlalţi, relaţii interpersonale mai satisfăcătoare, comportamente şi atitudini pozitive, decizii mai bune, o stare de bine fizică şi mentală. Toate acestea, acasă (în mediul familial) şi la şcoală sau serviciu (în mediu comunitar) – cu, în cele din urmă, efect global pozitiv asupra societăţii per ansamblu.

RULER, însă, se concentrează în mod specific asupra mediului şcolar: cultivând inteligenţa emoţională în cadrul acestuia, programul urmăreşte crearea unui climat şcolar pozitiv care permite împlinirea potenţialului fiecărui student şi crearea unei comunităţi şcolare sănătoase, echitabile, creative şi empatice. Într-adevăr, studiile derulate de Yale Center for Emotional Intelligence arată că, după numai 1 an de implementare a programului RULER, în şcolile respective s-au înregistrat o îmbunătăţire cu 10% a rezultatelor şcolare şi o ameliorare cu 12% a atmosferei de la lecţii. Plus următoarele efecte asupra elevilor şi profesorilor:

        • diminuarea anxietăţii şi a depresiei
        • scăderea nivelului de stres
        • performanţă academică mai bună
        • abilităţi emoţionale bine dezvoltate
        • mai puţine probleme de concentrare şi de învăţare
        • abilităţi sociale şi de leadership mai solide

Părinţii care îşi doresc un astfel de mediu şcolar binefăcător şi un astfel de context de învăţare şi dezvoltare pentru copiii lor sunt, aşadar, călduros încurajaţi să îşi înscrie micuţii la cursurile EKA începând cu această toamnă. Când RULER va fi pus în aplicare, pentru prima dată într-o instituţie educaţională din România, pentru a forma copii inteligenţi emoţional şi bine adaptaţi din punct de vedere social.

English Kids Academy (EKA) oferă cursuri de limba engleză față în față, hybrid şi online pentru copii de 4 – 18 ani, pe întreaga durată a anului şcolar. Cursurile EKA sunt singurele din România prin care se implementează programul RULER de dezvoltare a inteligenţei emoţionale, iniţiat de Yale University. Pentru înscrieri şi informaţii, contactaţi englezapentrucopii@ih.ro.

Sursă

https://www.ycei.org/

About Author

Related posts