EKA online: în 7 puncte, e-learning bine pus la punct

Autor: Ilinca Stroe

Miercuri, 11 martie: Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) declară pandemie infecţia cu noul coronavirus covid-19. Ministerul Educaţiei din România impune închiderea şcolilor, pentru a limita pericolul contagiunii. Iar English Kids Academy (EKA) îşi suspendă cursurile pentru a-i proteja pe copii. 12-13 martie: echipa EKA de coordonatori caută soluţii la criza logistică şi educaţională. Luni, 16 martie: Preşedintele decretează stare de urgenţă în România. Iar EKA decide transferarea activităţii în mediul virtual. 17-20 martie: profesorii EKA primesc training intensiv online, pentru a-şi perfecţiona abilităţile de predare la distanţă. 23 martie: cursurile EKA îşi reiau programul normal, în mediul virtual.

 

Se spune că în faţa pericolelor există două opţiuni: „fight or flee” – lupţi sau fugi. În faţa unui pericol persistent şi insidios precum această pandemie (cu care va trebui să trăim câteva săptămâni), este imperios şi un al treilea tip de reacţie: te adaptezi. Este exact ceea ce am făcut la EKA: pornind de la imperativul de a nu-i priva pe copii de învăţare pe durata crizei, în 10 zile ne-am pus la punct infrastructura digitală şi competenţele de predare la distanţă, pentru a le putea oferi celor mici, fără întârzieri inutile, reintrarea în normalitatea învăţării.

 

Acum, abordarea noastră #maimultdecâtengleză devine opţiunea cea mai consistentă. De ce? Sistemul educaţional de stat reacţionează greoi la criză. Nu pare capabil să asigure o soluţie unitară solidă de educaţie la distanţă. Profesorii găsesc, fiecare după propria pricepere şi motivaţie, soluţii individuale sporadice (teme pentru acasă transmise prin WhatsApp, ocazionale lecţii online la unele dintre materii). Iar zilele trec, pe rând, cu elevii într-o vacanţă forţată păguboasă, de-abia beneficiind de o oră, două de educaţie şcolară pe zi. În schimb, cu EKA online, în formatul de lucru pregătit de echipa noastră educaţională, copiii pot:

 

  1. combine engleza cu elemente din materii şcolare poate rămase neacoperite, în această perioadă (desen, educaţie civică, ştiinţele mediului, etc.)
  2. menţină contactul face-to-face în mediul virtual cu profesorul şi colegii de grupă
  3. să îşi perfecţioneze abilităţile digitale, prin deprinderea cu telestudiul (lucratul la distanţă)
  4. să se bucure în continuare de o interacţiune satisfăcătoare din punct de vedere social
  5. să continue să facă activităţi cu care sunt obişnuiţi de la cursul prezenţial, anume
  • să deseneze
  • să partajeze muzică
  • să partajeze clipuri video
  • să scrie pe tabla virtuală
  • să pună întrebări profesorului oricând au o nedumerire
  • să participe la sondaje de opinie realizate în clasă
  • să folosească manualul de curs în format electronic
  • să lucreze în echipă
  1. să îşi păstreze rutinele de învăţare, programul de studiu şi auto-disciplina
  2. să practice eco-learning, învăţatul pe suport electronic cu impact mic asupra mediului înconjurător

 

Vă invităm, deci, să poftiţi cu încredere în sala de curs virtuală pe care am pregătit-o: este echipată cu toate dotările necesare desfăşurării unor lecţii captivante, amuzante şi plăcute. Şi mai este „echipată” cu căldura, grija şi devotamentul profesoarelor EKA, întocmai aşa cum v-am obişnuit. Nu în ultimul rând, în sala de curs virtuală EKA puteţi arunca şi dumneavoastră, părinţii, o privire peste umărul copilului, oricând doriţi – fiind astfel mai aproape de dinamica învăţării, de ritmul progresului făcut de copil alături de noi chiar şi pe timp de criză!

 

English Kids Academy continuă să ofere, şi pe perioada crizei provocate de pandemia de covid-19, cursuri de limba engleză pentru copii cu vârste între 3 şi 18 ani, face-to-face în mediul virtual, pe platforma Zoom, şi nu numai. Pentru informaţii şi (re)înscrieri, contactaţi englezapentrucopii@ih.ro.    

 

 

About Author

Related posts