Drumul către bilingvism școlari

Cum merge învăţatul online la EKA? Impresii, reuşite şi 3 concluzii importante

Autor: Ilinca Stroe   Nu a fost o schimbare lină, graduală. Nu a fost precedată de calcule atente, de analiza riscurilor, de planificare minuţioasă care să atenueze impactul. Ne-am trezit cu toţii aruncaţi brusc în această situaţie. Cu două opţiuni: ori renunţăm, ori încercăm. Să fi renunţat la cursul de engleză însemna să îi privăm […]

EKA online: în 7 puncte, e-learning bine pus la punct

Autor: Ilinca Stroe Miercuri, 11 martie: Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) declară pandemie infecţia cu noul coronavirus covid-19. Ministerul Educaţiei din România impune închiderea şcolilor, pentru a limita pericolul contagiunii. Iar English Kids Academy (EKA) îşi suspendă cursurile pentru a-i proteja pe copii. 12-13 martie: echipa EKA de coordonatori caută soluţii la criza logistică şi […]

De ce e esenţială menţinerea obişnuinţei de a învăţa. Soluţia EKA pe durata pandemiei

Autor: Ilinca Stroe   În timpul Blitzului (bombardarea intensivă masivă, timp de 8 luni, a Regatului Unit de către aviaţia germană, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial), britanicii erau renumiţi pentru felul cum îşi păstrau, în ciuda fricii, foametei şi a lipsurilor, „tabieturile”. Căutaţi pe Google „5 o’clock tea during the Blitz” şi veţi […]

Ce facem cât timp #stămacasă? 9 idei pentru a le insufla copiilor plăcerea de a citi

Autor: Ilinca Stroe   Odată cu declanşarea pandemiei de covid-19 (coronavirus), English Kids Academy (EKA) a reacţionat prompt potrivit directivelor Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă: pentru a-i proteja pe copii, am suspendat cursurile de la sediile noastre pe perioada închiderii şcolilor de stat. Dar ţinem să îi păstrăm pe copii conectaţi la învăţare, […]

5 jocuri pe care le putem juca în timp ce #stămacasă cu copiii noştri

Autor: Ilinca Stroe   Odată cu declanşarea pandemiei de covid-19 (coronavirus), English Kids Academy (EKA) a reacţionat prompt potrivit directivelor Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă: pentru a-i proteja pe copii, am suspendat cursurile de la sediile noastre pe perioada închiderii şcolilor de stat. Dar ţinem să îi păstrăm pe copii conectaţi la engleză, […]

Ce să-i mai dăruim copilului, de Crăciun? Cadoul pentru o viaţă

Autor: Ilinca Stroe   „Ce ţi-a adus Moş Crăciun?” Şi „care a fost cel mai frumos cadou de Crăciun pe care l-ai primit?” Sunt întrebările pe care şi le pun copiii la primele lecţii de engleză, când se reîntâlnesc după vacanţa de iarnă.   De regulă, răspunsurile trec în revistă cadouri tipice din câteva categorii […]

Ce aduce Anul Cărţii la EKA? 11 atuuri pentru copiii noştri cititori

Autor: Ilinca Stroe   A fost odată ca niciodată, o împărăţie plină de cărţi, cu poveşti încântătoare, cu aventuri însufleţite, cu mistere învăluitoare ca ceaţa argintie a lui noiembrie, cu pilde pline de dulceaţa înţelepciunii, ce hrănesc mintea şi îmbelşughează viaţa… pe care, într-o bună zi, oamenii de-acolo le-au uitat. Nu le-au mai deschis, nu […]

Când să mai facem şi engleză? Oricând! 7 motive bune pentru a-ţi înscrie copilul la cursul de engleză online EKA

Autor: Ilinca Stroe Cursuri de balet sau judo, lecţii de pian sau desen, meciuri de baschet sau şah, club de lectură sau modelaj, meditaţii la matematică sau la română – toate, cu deplasările aferente în lung şi-n lat prin oraşul sufocat de trafic… Când mai rămâne timp pentru o competenţă lingvistică esenţială pentru copiii noştri, […]

Inteligenţele multiple şi stimularea lor prin cursuri intensive

Autor: Ilinca Stroe V-aţi pus vreodată copilul să facă un test IQ din acela cu serii de numere şi grupuri de figuri geometrice, la care a obţinut un rezultat slab, sau de care s-a plictisit în timp ce-l făcea? Sau aţi observat că îi este mai greu şi mai neplăcut decât altor copii să înveţe […]

Copilul bilingv: o personalitate de descoperit

Autor: Ilinca Stroe Există un proverb ceh potrivit căruia „înveţi o limbă străină şi capeţi un suflet nou”. Expresiv şi metaforic, proverbul reflectă întrebarea centrală a unei dezbateri actuale destul de însufleţite în rândul lingviştilor şi  psihologilor: există o legătură între limbă şi personalitate?   Pe de o parte, persoane bilingve intervievate în cadrul cercetărilor […]