Copilul și învățarea preșcolari

Micul artist

Asociem poate prea des arta la copii cu pictura, desenul sau lucrul manual. Îi înțelegem utilitatea în dezvoltarea armonioasă a unui școlar, dar nu o conectăm mai departe cu “adevărata artă”, aceea fiind pentru copiii talentați, cu înclinație înnăscută către așa ceva. De la ce vârstă ar trebui un copil să aibă o cultură artistică, […]

Călătorind și învățând o limbă străină

Care este prima și cea mai validă așteptare pe care o ai atunci când copilul tău urmează cursuri pentru a învăța o limbă străină? Să o folosească atunci când situația reală de viață o cere: călătorii sau interacțiuni cu oameni din alte țări. Poate că ai trăit și tu “dezamăgirea” de a avea contextul real […]

Inteligenţele multiple şi stimularea lor prin cursuri intensive

Autor: Ilinca Stroe V-aţi pus vreodată copilul să facă un test IQ din acela cu serii de numere şi grupuri de figuri geometrice, la care a obţinut un rezultat slab, sau de care s-a plictisit în timp ce-l făcea? Sau aţi observat că îi este mai greu şi mai neplăcut decât altor copii să înveţe […]

De ce sunt copiii “obraznici”?

Autor: Ilinca Stroe Există cel puțin două viziuni asupra compotamentului copilului: “Copiii se comportă bine dacă pot” sau “Copiii se comportă bine dacă vor”. Și fiecare raționament ne va conduce, ca și părinți, către un anumit tip de disciplină. “Copiii se comportă bine dacă pot” – Dacă un copil va avea tot ce îi trebuie, […]

Temele îmi “distrug viața”

Autor: Alina Porumboiu Săptămâna trecută am avut o întâlnire revelatoare cu unul dintre cursanții EKA. La doar 9 ani mărturisește cu o sinceritate dramatică “Temele îmi distrug viața“. Ce are acest copil diferit de majoritatea copiilor de vârsta lui? Abilități verbal-lingvistice peste medie care îl ajută să își explice și să pună în cuvinte modul […]

Limbile străine sprijină dezvoltarea atenției

Autor: Cătălina Robe Și tu îi ceri copilului tău să fie ATENT in diferite situatii? Probabil că ai răspuns “da” în sinea ta. Îți propun să ne gândim împreună la ce înseamnă acest proces. “A fi atent” nu se referă la acțiunea de a-ți repeta mental: “sunt atent, sunt atent, sunt atent” și, ca prin […]